Η υγιεινή διατροφή στην εφηβεία

υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή

Όταν μπαίνετε στην εφηβεία, το σώμα σας περνά από πολλές φυσικές αλλαγές, οι οποίες και πρέπει να υποστηρίζονται από μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Μία ισορροπημένη διατροφή που θ ‘αποτελείται από μία μεγάλη ποικιλία τροφών και φαγητών. θα σας προσφέρει όλη την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας για να μεγαλώσει και να αναπτυχθεί σωστά.

Μερικά από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά τα οποία θα πρέπει να γνωρίζετε αλλά και να ψάχνετε σε αυτή τη φάση της ζωής σας αλλά και γενικότερα, είναι ο σίδηρος, η βιταμίνη D, το ασβέστιο.

Το να τρώτε υγιεινά, δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι θα πρέπει να ξεχάσετε τα αγαπημένα σας φαγητά. Σημαίνει απλά ότι θα πρέπει να τρώτε μια ποικιλία τροφίμων αλλά και να μειώσετε λίγο τα τρόφιμα και τα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη, όπως τα ζαχαρούχα αναψυκτικά, τα πατατάκια, τα γλυκά και τη σοκολάτα. Αυτά τα τρόφιμα πρέπει να καταναλώνονται λιγότερο συχνά και σε μικρότερες ποσότητες. Σε καμία περίπτωση δε λέμε ότι δεν θα πρέπει να τα πλησιάζετε!

Ο καλύτερος τρόπος για να προσέχετε και να ελέγχετε το βάρος σας είναι μια υγιεινή, και ισορροπημένη. Οι αυστηρές δίαιτες και η παράλειψη γευμάτων όπως το πρωινό, είναι «μεσοβέζικες» κι επικίνδυνες “λύσεις” που απλά δεν λειτουργούν.

Ας δούμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να τρώτε λιγάκι πιο υγιεινά:

·         Μην παραλείψετε το πρωινό

Η παράλειψη γευμάτων δεν θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και γενικά δεν σας κάνει καλό, καθώς σας κάνει να χάσετε σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Το πρωινό  είναι ένα πολύ σημαντικό γεύμα, καθώς θα σας βοηθήσει να πάρετε μερικές από τις βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά που χρειάζεστε για να έχετε καλή υγεία.

·         Να τρώτε υγιεινά σνακ

Μειώστε τα τρόφιμα και τα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, όπως τα γλυκά, οι σοκολάτες, τα κέικ, τα μπισκότα, τα ζαχαρούχα αναψυκτικά και τα πατατάκια, γιατί είναι πλούσια και σε θερμίδες (ενέργεια). Η κατανάλωση πάρα πολλών θερμίδων μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους και να σας κάνει να γίνετε υπέρβαροι.

·         Μείνετε ενυδατωμένοι

Στόχος σας θα πρέπει να είναι να πίνετε έξι με οκτώ ποτήρια υγρών την ημέρα. Το νερό και το γάλα με χαμηλά λιπαρά είναι πολύ υγιεινές επιλογές. Να ξέρετε ότι ακόμη και οι χυμοί φρούτων χωρίς ζάχαρη έχουν λίγη ζάχαρη, καθώς τα φρούτα έχουν μέσα τους έστω και μικρές ποσότητες ζάχαρης. Καλό είναι λοιπόν να μην πίνετε περισσότερο από ένα ποτήρι (περίπου 150ml) χυμό φρούτου ή ένα smoothie την ημέρα.

·         Αισθάνεστε κουρασμένοι;

Αν αισθάνεστε συχνά κουρασμένοι και γενικά καταβεβλημένοι, μπορεί να φταίνε τα  χαμηλά επίπεδα σίδηρου στον οργανισμό σας. Τα κορίτσια κινδυνεύουν ιδιαίτερα από αυτό επειδή χάνουν σιδήρο κατά τη διάρκεια της περιόδου τους. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλά φαγητά που μπορούν να σας δώσουν σίδηρο. Μερικές καλές πηγές είναι το κόκκινο κρέας, τα δημητριακά πρωινού εμπλουτισμένα με σίδηρο και το ψωμί.

·         Η βιταμίνη D

Η βιταμίνη D βοηθά στο να διατηρούνται υγιή τα οστά και τα δόντια μας. Το μεγαλύτερο μέρος της βιταμίνης D το παίρνουμε από τον ήλιο, αλλά η συγκεκριμένη Βιταμίνη βρίσκεται και σε μερικά τρόφιμα.

·         Το Ασβέστιο

Το ασβέστιο βοηθά στην οικοδόμηση δυνατών οστών και δοντιών. Καλές πηγές ασβεστίου είναι το γάλα και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

·         Μην ακολουθείτε δίαιτες αστραπή και άλλα “γιατροσόφια”

Οι δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους δεν είναι συχνά διατροφικά ισορροπημένες, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να σας κάνουν να χάσετε σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα από τη διατροφή σας. Οι περισσότερες επίσης  επικεντρώνονται σε βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα κι έτσι πολλοί που τις ακολουθούν, συνήθως ξαναπαίρνουν το χαμένο βάρος τους λίγο μετά το τέλος της δίαιτας.

·         Διατροφικές διαταραχές

Μήπως όταν τρώτε σας να αισθάνεστε άγχος, αισθήματα ενοχής ή γενικά είστε αναστατωμένοι; Μια διατροφική διαταραχή είναι κάτι πολύ σοβαρό και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μη δώσετε σημασία σε κάποια πιθανά “συμπτώματα”. Μιλήστε γι’ αυτά που αισθάνεστε όταν τρώτε με κάποιον που εμπιστεύεστε ή ακόμη καλύτερα με κάποιον γιατρό. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να προλάβετε το κακό στη ρίζα του.

Σχετικά:

Comments are closed.